به دپارتمان کامپیوتر و فناوری اطلاعات و ارتباطات موسسه آموزشهای بین المللی راشد خوش آمدید

دپارتمان ICT موسسه آموزشهای بین المللی راشد برگزار کننده بروزترین دوره های تخصصی در حوزه شبکه، برنامه نویسی، طراحی وب، امنیت، مجازی سازی ، سخت افزار کامپیوتر های شخصی و سرور ها،دروس عمومی ICDL می باشد که با بهره گیری از مجهز ترین لابراتورها و اساتید با تجربه بخش عمده ای از نیروی فنی و متخصص بازار کار را در سطح کشور آموزش می دهد.

گروه های آموزشی دپارتمان فناوری اطلاعات و ارتباطات

شبکه

ارائه خدمات علمی – عملی آموزشی در زمینه راه اندازی، پشتیبانی و توسعه شبکه های کامپیوتری ویندوز و لینوکس شامل سیستم عامل های Clinet و Server و سرویسهای مختلف شبکه مانند Mail و طراحی و توسعه زیرساخت ارتباطی مبتنی بر Cisco و Mikro Tik ، ارائه آموزشهای تخصصی در زمینه امنیت سیستمهای اطلاعاتی شامل دوره های تخصصی Firewall، تست نفوذ، Hack، امنیت سیستمهای مخابراتی Cisco و امنیت نرم افزار و پایگاه داده ، پیاده سازی Cloud و مجازی سازی مبتنی بر Microsoft Hyper-V و VMware Esxi ، آموزش و انتقال تجربه کاری راه اندازی و نگهداری Data Center و خدمات جانبی آن مانند دوره های تخصصی سرورهای HP و … در دستور کار این گروه قرار دارد.

وب

آموزش کلیه تخصصهای مرتبط با طراحی و برنامه نویسی وب سایت شامل تکنولوژهای HTML 5 برای طراحی، CCS 3.0 برای پیرایش و کتابخانه های Java Script مانند jQuery برای برنامه نویسی سمت کلاینت و PHP برای برنامه نویسی تحت سرور.

نرم افزار

ارائه آموزشهای تخصصی برنامه نویسی با اهداف علمی (دانشگاهی) و عملی (تجاری) در زمینه های وب، موبایل، دسکتاپ و زبانهای برنامه نویسی C#, Java, C++,Python و … و تحت سیستم عاملهای ویندوز و لینوکس از وظایف این گروه می باشد . با توجه به رشد روز افزون ارتباطات موبایل و نیاز اپراتورها به نیروی متخصص مخابرات سیار، در این دوره ها آموزشهای لازم جهت تسلط دانش پذیر بر نسل 3و 4 ارتباطات موبایل، نگهداری و پشتیبانی توسط برجسته ترین اساتید صورت می پذیرد.

ICDL

ارائه آموزشهای کاربردی برای دریافت گواهینامه بین المللی کاربری کامپیوتر از سطح مقدماتی تا پیشرفته برای همه دوره های تخصصی Microsoft Office از خدمات آموزشی این گروه هستند.

ما از شما یک حرفه ای بین المللی می سازیم

فناوری به سرعت در حال تغییر است و ممکن است آن چه که امروز به عنوان یک فناوری محسوب می شود فردا منسوخ شده قلمداد شود. پس لازم است تا شما که کار در حوزه شبکه و حوزه IT را انتخاب نموده اید نه تنها در حوزه شبکه، بلکه در سایر حوزه های مربوط به IT همواره به روز یا در اصطلاح UPDATE باشید. حوزه شبکه بسیار رقابتیست و لازمه حضور شما در موقعیت های شغلی و کسب درآمد های مناسب، آگاهی و برخورداری شما از مهارت های لازم و بروز در این حوزه می باشد.

1-دوره آموزش Network+

دوره Network+ یا (CompTIA Network Plus) را می توان تقریبا پیش نیاز تمامی دوره های مربوط به دوره های سیسکو و دوره های مایکروسافت دانست و بیشتر علاقه مندان ورود به حوزه شبکه باید در این دوره آموزشی شرکت کنند. طراحی دوره نتورک پلاس به گونه ای انجام شده است که بتواند مشتاقان به کار در حوزه شبکه را با پایه و اساس طراحی، پیکربندی و عیب یابی زیرساخت های متعلق به شبکه های بی سیم و با سیم آشنا سازد.

افراد با گذراندن این دوره آموزشی، دانش لازم جهت اداره روزانه و ابتدایی عملیات مربوط به زیرساخت های شبکه متشکل از برندها مختلف تجهیزات را کسب خواهند نمود.

2-دوره آموزش CCNA Cisco

پس از گذراندن دوره آموزش شبکه Network+ که در واقع اساس آشنایی شما با شبکه به حساب می آمد، چنانچه برند سیسکو را برای ادامه کار در این حوزه انتخاب نمایید. آن وقت حضور شما در دوره CCNA سیسکو و اخذ مدرک CCNA را می توان اولین گام جدی شما برای ورود به حوزه شبکه نامید. این دوره شما را با اصول مربوط به یک ادمین شبکه آشنا می سازد.

برخی بر این باورند که محبوبیت مدرک CCNA صرفا ناشی از حضور دستگاه های برند Cisco در زیرساخت های شبکه است و باید اعتراف کرد که این اظهار نظر پر بیراه نمی باشد و حقیقت دارد. در عین حال برخی دیگر نیز معتقدند که این محبوبیت به خاطر این مسئله است که سیسکو با برگزاری دوره های CCNA موجب بهبود و توسعه سطح مهارت ادمین های شبکه شده است و همین موضوع منجر به گسترده تر شدن هر چه بیشتر استفاده از تجیزات سیسکو شده است.

گرچه دوره CCNA مختص برند سیسکو و تجهیزات مربوط به آن است، اما یکی از جذاب ترین مزایای این دوره آموزشی این است که مفاهیم بیان شده در آن به گونه ای است که برای استفاده از دیگر تجهیزات مربوط به شبکه نیز کاربرد دارد. یکی دیگر از مزایای مدرک CCNA امکان دسترسی به منابع آموزشی و همچنین تعداد قابل توجهی از دارندگان این مدرک می باشد که خود باعث به وجود آمدن یک جامعه گسترده برای یادگیری می گردد.

این دوره آموزشی به مرور زمان دستخوش تغییرات و به نوعی تکامل شده است و در حال حاضرآخرین نسخه آن ورژن CCNA v3.0 می باشد که توسط موسسه آموزشی ارژنگ همینک در حال برگزاریست و شما با مراجعه به تقویم دوره های ارژنگ می توانید در آن شرکت کنید. ادامه این دوره های آموزشی در قابل دوره های CCNP و دوره های CCIE دنبال می شود که افراد حرفه ای و متخصص را هدف قرار می دهد.شما همچنین می توانید تا با مراجعه به تقویم دوره های سیسکو از ساعات و نحوه زمان بندی برگزاری این دوره ها مطلع گردید.

3-دوره آموزش MCSA

یکی دیگر راه های ورود به بازار شبکه، انتخاب دوره های مایکروسافت است. در واقع دوره آموزشی MCSA نقطه شروع شما برای کار در حوزه شبکه تحت برند شرکت مایکروسافت به حساب می آید. مخاطبین دوره MCSA را دانشجویان و نیز علاقه مندان ورود به بازار کار شبکه تشکیل می دهد و شما در این دوره با اساس مربوط به شبکه به شکل کامل آشنا می گردید و افراد پس از سپری کردن این دوره از مهارت ها و دانش لازم برای پشتیبانی از زیرساخت های شبکه، بخصوص محصولات مایکروسافت برخوردار خواهند بود. شرکت در این دوره هیچ پیش نیازی جز دوره آموزشی Network+ ندارد و مباحث مربوط به سخت افزارهای شبکه ، پروتکل ها،سرویس ها و نیز کار با Windows Server 2016 را نیز پوشش می دهد.این دوره عمدتا با هدف کاهش هزینه های دانشجویان در قالب Pack ارائه می شود.

علاوه بر مزایای کلی مدارک بین المللی، شما در صورت اخذ Certificate های شرکت Microsoft از مزایای زیر برخوردار می شوید:

  •  شناخته شدن به عنوان یک فرد متخصص در صنعت IT .
  •  دسترسی به بخش انحصاری افراد MCP در سایت Microsoft ( این بخش فقط برای افراد MCP قابل مشاهده می باشد)
  •  برخورداری از تخفیف ویژه محصولات و خدمات شرکت Microsoft
  •  دسترسی به ابزار های تخصصی مورد نیاز.
  •  دریافت دعوت نامه جهت شرکت در کنفرانس ها، کلاس های آموزشی تخصصی و مراسم ویژه.
  •  دریافت MCP logo ، certificate ، transcript ، wallet card ، و lapel pin برای معرفی خود به عنوان یک MCP .
  •  عضویت در شبکه MSDN )Microsoft Developer Network)
  •  دسترسی رایگان به مجله اینترنتی (Microsoft Certified Professional Magazine Online)